Előkészületek, repülőjegy, vonatjegy és vízumok beszerzése

2007-ben elérkezett a legnagyobb megmérettetés: egyik cimborámmal, Sibinger Danival úgy döntöttünk, hogy körbejárjuk a világot. Tervünkben Oroszország, Kína, Tajvan és az Egyesült Államok szerepelt, de a sor még tovább bővült. A felkészülésre kb. 1 hónapot szántunk.

Felkészülés:
Maga az ötlet honnan is jött, már senki se tudja. Inkább a véletlenek összejátszása, és a lehetőségek maximális kihasználása iránti vágy hajtott minket. A kiindulópont Los Angeles volt, meg az, hogy előző nyáron Amerikában megismerkedtem egy tajvani lánnyal. S ha már így alakult, őt is meg lehetne látogatni.
Emellé még bejött régi vágyunk, hogy végigutazzunk a transzszibériai vasút-on. Így, nagyjából körvonalazódott is a túra. Ehhez még hozzávettük Pekinget, Hong Kong-ot, s gyors kalkulációval kiszámoltuk, hogy még pénzünk is lesz rá.

2007. Május 1.: Kezdődött az igazi felkészülés: ekkor vettük meg a vonatjegyet.
1-2 utazási irodát kivéve sehol se foglalkozik ezzel Magyarországon senki. Sőt, még a neten is csak 2004-es volt a legújabb cikk, amit magyarul találtunk. Ennek megfelelően kiválasztottuk az 1000út Utazási Irodát, mely – úgy tűnt – jó ajánlattal áll elő: 79.000 Ft/fő.
Másnap megindult a vízumvadászat, ami 4 országba kellett. Amit ekkor tudtunk meg, hogy általában egy hét az átfutási idő. Szóval, ha mindenhol ezt betartják, és másnap jön a következő, akkor még marad 2-3 nap az indulásig…Hát mit mondjak, nem örültünk neki :)

A másik ‘jó’ hír: hogy az orosz vízum borzalmasan drága (30.000 Ft /fő). Ez volt az első nagyobb költségnövelő tényező, s sajnos nem az utolsó. (Csak miheztartás végett: az amerikai vízum 17.000 Ft + 35 $ extra költség.

A kínai követség érdekes élmény volt. Mivel Pécsett tanultunk, s addig nagyjából egy darab kínaival se találkoztunk. Az egyetlen kínai kapcsolat egy rendes étterem volt, ahova kb. évente egyszer elmentünk.
Tehát bementünk, mindenki olyan vicces volt. Magyarul nem tudtak, s hogy ebből nehogy valami összeütközés legyen nem is köszöntek, sőt meg se szólaltak az egész procedúra alatt. Itt már a gyorsított eljárást kértük: + 4000 Ft/fő. A vízumokra összesen kb. 70.000 Ft/ fő kellett. Röhej.

Pár alapvető probléma még volt ezek mellett:
– az egyik, hogy mindez a vizsgaidőszakban történt, s mivel június 1-jén már repülni akartunk, az utazgatás/szervezés mellett fel kellett készülni a vizsgákra is. Volt olyan nap, amikor három megmérettetésen estem át, sikeresen.
– Aztán a szakdogát is be kellett fejezni, meg hát a bulikból sem lehetett kimaradni :)
Amúgy Amerikába sem volt olyan könnyű kijutni, ezért szervezeten keresztül mentünk, ahol megint sok volt a teendő. S sajnos minden intéznivaló Pesten volt. Az elején még jó volt feljárkálni, de a tízedik alkalommal már elég fárasztó, nem is beszélve a pénzről. Szerencsére volt két segítőnk: Ildi, a barátnőm, és Vizsi Tomi – köszi nektek ezúton is! :)

Következő nagy feladat a repjegy vásárlás volt. Eddig megvolt hogyan jutunk el Moszkvából Pekingbe, de hát ez nem elég. Még legalább 4 – 5 nagyobb utat kellett megszervezni.
Első vicces dolog a Budapest – Moszkva járat. Mint kiderült: a retúrjegy jóval olcsóbb, mint az egyirányú. Összesen 60.600 Ft/főre jött ki.

Ami húzósabb volt az a Taipei – Los Angeles, mely 730 $-ra rúgott fejenként. Jegyvásárlás az Expedia.com-on keresztül. Ezen buktunk legtöbbet. Ez brutális összeg lett, túl későn foglaltunk.
Emellé még beszereztünk egy Hong Kong – Taipei repülőjegyet 1700 HKD-ért, és mellé egy vonatjegyet Peking – Hong Kong között.

Természetesen oltás nélkül nem mertünk elmenni, így ezt is el kellett intézni. Hastífusz, diftéria, tetanusz és IPV ellen kértem, összesen 6000 Ft. Utazási oltások.

Szállásokon elég későn kezdtünk gondolkodni, mivel ez a legkisebb költség. Pekingben és Hong Kong-ban simán találtunk (kb. 10-15 dolcsi volt, különszoba légkondival, fürdővel). Nevetségesen olcsó.
Ami húzós volt, az Los Angeles. Nem találtunk semmit, s egyre jobban úgy tűnt, hogy nem is nagyon fogunk. Majd talán, ha kint leszünk.

2007. Május 25.: Hazajöttem Zalaegerszegre összepakolni, hogy elhozzam a kocsit. 28-án lementem Pécsre. Másnap még volt egy vizsgám, meg 30-án még kettő. Este összepakoltam, és hazaköltöztem, lezárva ezzel 5 éves egyetemi tanulmányaimat.

Kettős érzés fogott el – egyik oldalról borzasztóan szomorú voltam, mert elhagyom ezt a mediterrán várost, másik oldalról viszont életem legnagyobb kalandja elé nézek.

2007. Május 31.: Felpattantam a vonatra, feldöcögtem Pestre. Kötöttem biztosítást, s megkaptuk az útleveleket.

Egy nappal az indulás előtt…. :)

1. Előkészületek, repülőjegy, vonatjegy és vízumok beszerzése
  17. Írország, Dublin 2. rész

Hozzászólások:

• Útvonaltervező Európa szólt hozzá:

Ez nagyon jó és örülök hogy sikerült megvalósítani mindezt. Az oldal is szuper, szívesen olvasom az útleírásaitokat.