A lélegzetelállító Highway 1 San Francisco és Los Angeles között

El kellett hagynunk San Francisco-t és tovább állni Los Angeles felé. Erre a napra nem volt semmi más dolgunk, csak levezetni kb. 560 km-t. Ami nem is lett volna nagy dolog, ha nem a világ egyik leggyönyörűbb autós útján kellett volna végigmennünk, a híres Highway 1-en.

Elbúcsúztunk Frank bácsitól, megköszöntünk mindent, majd Santa Cruz felé indultunk, ahol is ráhajtottunk a Highway 1-re. Az első 120 km-t könnyen teljesítettük egészen Monterey Bay-ig. Igazából a főút csak innen fut majd a tengerparton.

Frank bácsival

Monterey Bay-től pár km-re délre található Carmel, egy igazi csendes, nyugodt, hangulatos kis kisváros. Itt meg is álltunk, sétálgattunk egy kicsit a tengerparton. A víz szó szerint jéghideg, fürdőzésre esély sem volt. A látvány viszont annál csodálatosabb volt. Azok a hófehér hullámok, az a kék óceán, a napsütés. Tudtunk volna még maradni, de még nagyon sok volt Los Angeles-ig, tovább kellett menni.

Monterey Bay tengerparton

Már korábban olvastam, hogy ezen az úton lehetetlenség csak úgy végigmenni. A táj, az óceán olyan csodálatos, hogy az embernek folyamatosan meg kell állnia, nézegetni. És az az igazság, hogy mindez igaz. Kilátópontok vannak 5 km-en és egyszerűen mindegyik más, mindegyik csodaszép és nem tudod azt mondani, hogy most itt nem állok meg, majd a következőnél. Nem lehet! De nem csak mi voltunk így. Az autókkal szinte kerülgettük egymást. Aki az előbb elment mellettünk, amíg mi megálltunk, az utána állt meg és akkor mi kerültük ki.

Highway 1

Fehér homok, kék ég, kék óceán

Az idő rohant, mi pedig: na, csak még egy fotót, na, még egyet. Aztán hirtelen már 5 óra volt és rájöttünk, hogy ilyen tempóban soha nem érünk Los Angeles-be. El kellett hagynunk a Highway 1-et és helyette a autópályán mennünk, messzebb az óceánparttól. Még tervben volt, hogy megállunk egy kicsit Santa Barbara-ban, de erre most nem maradt időnk.

Pózolunk a kamerának

Highway 1

Lassan, olyan 10 óra körül elértük Los Angeles körzetét. Már az első pillanattól olyan más volt, olyan vibráló, olyan gazdag, élettel teli. Nem csoda, ez Los Angeles.

Los Angeles California állam legnépesebb városa. Igazság szerint nem is egy város, hanem sok kis város, mint Santa Monica, Hollywood, Beverly Hills, Malibu stb… összeépülése. A város együttes kerülete több, mint 500 km. Egyszerűen hatalmas! Területénél már csak az autók mennyisége nagyobb.

Közeledve Los Angeles-hez a forgalom egyre nagyobb lett, az autópályák egyre szélesebbek lettek. Volt egy-két rész, ahol 8-10 sávos egyirányú autópálya volt, csurig autókkal. A nagy távolságok, a nagy népesség miatt és mivel L.A.-ben nincsen tömegközlekedési hálózat, itt mindenki kocsival jár. Érdekesség, hogy California az egyetlen állam, ahol a rendszámtáblák nem 6, hanem 7 jegyűek a rengeteg autó miatt.
Sok helyen próbálják ösztönözni az autósokat, hogy többen menjenek egy autóval, úgy hogy vannak ún. carpool-ok, amik olyan sávok az autópályán, ahol csak olyan kocsik mehetnek, amiben minimum 3 személy utazik. Ezek a sávok általában üresek, míg a többi sávban áll a forgalom a dugó miatt.

Szállásfoglalásunk nem volt és igazán fogalmunk se volt, hogy merre menjünk, merre keressünk szállást. Összesen 4 napig maradtunk Los Angeles-ben, ami miatt fontos volt, hogy találjunk egy viszonylag olcsó, jó szállást, ami közlekedésileg is jó helyen van. Először Venice Beach-re gondoltunk a jó helyzete miatt, de túl drágának bizonyult. Ezután csak találomra kezdtünk el menni erre-arra, de mégis Venice Beach közelében maradva. Amikor így autóztunk, akkor láttuk csak, hogy mekkora is Los Angeles. Volt, hogy egy órán keresztül mentünk egy nyílegyenes úton, a városon belül. Közlekedési lámpa, kereszteződés és a következő blokk és ez 1 órán keresztül normál tempóban Venice Beach városhatáron belül. Magyarországi léptékekkel ez felfoghatatlan.

Ha jól emlékszem kb. 3 órán keresztül keresgéltünk. Voltak jók, drágán, vagy lepusztultak drágán, vagy rossz volt a környék, valami mindig nem stimmelt és tényleg olyat akartunk, ahol szívesen maradunk 4 napon keresztül. Aztán végre megtaláltuk.

Jolly Roger Hotel, kocsival 5 percre Venice Beach-től, gyalog 15 percre az óceántól, Marina del Rey nevű városrészben. A hotelben volt úszómedence, jacuzzi, sőt a szobához még reggeli is járt. És mindez $96.90 ≈ 21.000 Ft-ért 4 fő részére, egy kis kedvezmény után, ugyanis a lányoknak sikerült lealkudniuk száz pár dollárról. Nagyon jó kis hotel volt, nagyon meg voltunk vele elégedve.

Jolly Roger Hotel

A borító kép forrása: internet