Ismerkedés a Grand Canyon Nemzeti Parkkal

Mai napra egy laza, kényelmes napot terveztünk. Nem keltünk korán, nem siettünk sehova. Először a legendás 66-os utat, Road 66 és a hozzá tartozó városrészt akartuk megnézni, de egy ajándékbolton kívül, nem találtunk semmit. Próbáltunk érdeklődni, de a helyiek sem tudtak semmiről. Hát ezért fölösleges volt ennyit vezetni. De legalább a benzin olcsó volt.

A legolcsóbb az egész úton. $2.49/gallon ≈ 141 Ft/liter. Teletankoltunk, majd visszaindultunk a kb. 150 km-re lévő Grand Canyon-hoz. Most leírva furcsán hangzik, de ott, akkor, ezekre a kis 100-150 km-es túrákra úgy tekintettünk, mintha csak úgy átugranánk a szomszédba.

Az út unalmas volt, végig autópálya, de legalább gyors. A Grand Canyon eléggé tele volt. Még parkolóhelyet is nehéz volt találni. Miután végre leparkoltunk a hatalmas tömeg csak még idegesítőbb lett. Hangos, zajos kirándulók mindenhol. Nem találsz egy csendes pontot, ahol egyedül lehetnél. Talán ez volt a legfőbb oka, hogy az egész Grand Canyon valahogy nem érdekelt minket annyira. Olyan könnyen elérhető mindenki számára. A turistacsoportok különbusszal jönnek Las Vegas-ból. Kicsit olyanok, mint a birkák: ott beterelik őket a buszba, ideérnek, itt mindenkinek kiszállás, aztán ha mindenki végzett, vissza a buszba és kész. Utah-ban amit láttunk, azért mind meg kellett küzdeni. Sétálni, túrázni, megmászni … akármit. És igazi természetkedvelő emberek között. Itt pedig csak ezek a túlsúlyos, hangos turisták. Nagyon zavaróak voltak.

Valahogy kellett valamit csinálnunk itt a Grand Canyon-ban, amivel olyan élményt szerzünk, amit mások nem.

A Grand Canyonnál állok

Elmentük az információs központba, hogy ajánljanak nekünk valami egy napos túrát másnapra, illetve volt egy alternatívánk a nemzeti parkon kívül, de még a Grand Canyon területén belül, amit eredetileg is terveztük, de mivel ide a Grand Canyon-hoz egy napos késéssel értünk, választanunk kellett hogy a kettő közül melyiket csináljuk.

Grand Canyon déli part

Első opció egy túra a Grand Canyon-ba volt. Ez egy más fajta élmény, nem az amit minden ide látogató turista megkaphat. Plusz, úgy gondoltuk úgy fogjuk meglátni a Grand Canyon igazi szépségét, ha elmegyünk egy túrára és megmásszuk, illetve lemásszuk.

A második opció egy túra a Havasupai indián rezervátum területén lett volna. Mi az első opciót választottuk. A második opció túl rizikós lett volna így utolsó napra és nem volt meg hozzá minden szükséges információnk. De felvettük a ”visszajönni és megcsinálni” listánkra.

Magán a Grand Canyon opción belül is voltak különböző lehetőségek. Vegül is a legnépszerűbb utat, a Bright Angel trail-t választottuk, de még ennek is volt két változata. Egy ponton ugyanis az út kétfelé válik, az egyik onnan egy fennsík kilátópontjához vezet a Canyon közepéhez, a másik pedig tovább vezet le a Colorado folyóhoz.

A hatalmas Grand Canyon

Rögtön az információs központ után elmentünk és megkerestük a turistaút kezdő pontját, hogy ne másnap reggel a sötétben kelljen keresgetni. Megtaláltuk, megjegyeztük hogyan találunk oda legegyszerűbben. Utána nem volt már semmi dolgunk, de még kora volt, hiszen a nap még csak akkor indult el lefelé. Úgy gondoltuk, ha már ott vagyunk, elmegyünk és megnézzük a naplementét az egyik kilátópontnál. Felszálltunk a park körjárat buszára és egészen a park nyugati végéig mentünk. Ez nem volt rossz ötlet. :)

Grand Canyon a lemenő nap fényében

Még aznap este a szállásvadászat újra indult. A cél a legközelebbi szállás megtalálása volt, a másnapi, kora reggel induló túra miatt. Ugyanazon az úton indultunk, mint előtte nap. Először ismét a park bejáratánál lévő kis városkában próbálkoztunk, de egyszerűen nem volt szabad szoba. Ekkor eszünkbe jutott a tegnap esti kisváros a park és az autópálya között. Az még elég közel van és a szoba ára most másodrendűvé volt. Az UTOLSÓ üres szobát vettük ki. Kicsit drága volt ($84.15 ≈ 18.000 Ft), de azt mondtuk, ez az ára a másnapi hegymászásnak.

A túrához szükséges:

• bőséges folyadék, lehetőleg ásványi anyagokban gazdag (pl.: Gatorade)
  • energiában gazdag ételek, csoki, sós ropi, perec, stb…
  • több réteg ruha, felkészülve hidegre, melegre, pulóver, esőkabát, kalap vagy sapka a napsütés ellen
  • naptej
  • kényelmes túracipő

Még aznap este összepakoltunk mindent, beállítottuk az ébresztőket, majd aludni tértünk.

A borító kép forrása: internet