Bangkok látnivalói – vasárnapi thaibox

Annak ellenére, hogy nem kifejezetten érdekelnek a küzdősportok, és a thai boxról is maximum annyit tudok, amit egy ősrégi Van Damme filmben láttam, az ötlet mégis szinte elsőként jött, menjünk el Bangkokban thai boxot nézni. Magyarázat nincs rá, maximum annyi, hogy szeretek dolgokat akkor és ott csinálni, ahol az a legeredetibb. A thai box pedig hol lenne eredetibb Thaiföldnél? :)

Egy kis kutatómunka után aztán sikerült rátalálnom egy olyan lehetőségre, ahol vasárnap délutánonként ingyen lehet muay thai bunyót látni. Az, hogy ingyen van az nagy szó, mert egyébként a többi helyre elég húzós, akár sok ezer forintos belépőket találtam.

Minden vasárnap délután az egyik helyi csatorna élőben közvetít thai box meccseket, aminek a felvételére bárki ingyen bemehet.

A Channel 7 Box Stadium a Chatuchak piac közelében található, ami a belvárosból a BTS vonal Mo Chit megállóján leszállva érhető el. Exit 3, majd kb. két perc gyaloglás után az első jobbra útra kell lekanyarodni, ahonnan további 3-4 perc gyaloglás után érkezünk a bal oldalon található, kívülről stadionra nem hasonlítható épülethez – az árusokról könnyen meg lehet ismerni.

A kapuban tárt karokkal és fémdetektorokkal fogadtak, majd az épület mögé irányítottak bennünket. Ott már könnyű dolgunk volt, mert kb. kézről kézre adtak minket egészen az ülőhelyünkig. Közben azért még átmentünk egy sor rosszarcú thai férfi között, akikről nem tudtam eldönteni, hogy Kingát bámulták-e, mert tetszett nekik, vagy engem, mert meg akartak verni. Szerencsére nem derült ki és pillanatok alatt már a következő kapuban álltunk, ahol ismét test- és táska motozás következett. Végül átadtak a következő, immár ültető embernek, aki szó nélkül elvezetett minket a ring mellett az épület túlsó oldalán felállított kakasülőre, majd a már ott ücsörgő többi turista mellé mutatott.
– Bejutottunk, megvan a helyünk!

A szenvedős rész igazán csak most következett. Az egész dolog tudomásunk szerint délután 2 órakor kezdődött, amihez mi azt a tippet kaptuk, hogy érdemes előtte kb. egy órával korábban érkezni, hogy biztosan legyen helyünk. Ez így is történt, viszont az első ökölcsapásig nem egy, hanem két órát vártunk. Amivel nem is lett volna baj, ha

• nem egy csövön ültünk volna a többi turistával egymás hegyén – hátán úgy, mintha egy tyúk keltetőben lettünk volna,
  • Illetve ha nem nyomatták volna ismét ezerrel a légkondit, vagy mi vittünk volna magunkkal valami pulóvert.

Mindegy, az idő valahogy eltelt és utólag visszagondolva csak azért nem álltunk fel és hagytuk ott az egészet a francba, mert minden hihetetlenül izgalmasan nézett ki és egyértelműen nem akartuk kihagyni ezt az élményt. Sőt, azt mondom, hogy talán az egyik legeredetibb élmény volt, egész Bangkokban.

A bunyó elkezdődött, a meccsek pedig egyre izgalmasabbak lettek, miközben a közönség minden egyes rúgást ritmikus kántálással nyugtázott. A hangulat emelkedett volt, a meccsek izgalmasak, a helyi közönség pedig elég őrült ahhoz, hogy egy nagyon nagy élményt szerezzenek nekünk.
A harmadik meccsre aztán már a K.O. is összejött, amitől tényleg felrobbant a csarnok. Úgy éreztük, ez a csúcs, s mi megkaptuk, amiért jöttünk.

Vicces dolog volt, hogy a helyen egyetlen, koedukált WC volt csak, ahova egy helyre jártak a nők és férfiak is intézni a dolgaikat. :)

A bunyóról az élő facebook közvetítést itt nézhetitek meg: https://www.facebook.com/utazgatok.hu/videos/1821854904501862/, vagy egy kis hangulat videó itt:

Tipp: Az egyetlen tanácsom a következő látogatóknak talán annyi lenne, hogy nem biztos, hogy arra hajtanék, hogy időben odaérjek a biztos helyek reményében. A középső turista szektorból ugyanis, ahogy a meccsek előre haladtak, egyre több és több turista lépett le. Nyilván, ugyan úgy, ahogy mi is, a többi turista is csak egy kis ízelítőt akart látni. A helyükre viszont az újonnan érkezőket egyből leültették, így a késői érkezők szinte azonnal, várakozás nélkül leülhettek azokra a helyekre, amikért mi korábban órákat ücsörögtünk.

Forrás: https://www.nomadahowfar.com/free-muay-thai-fight-bangkok/

11. Thaiföld árak 2018
  12. Hasznos tippek és érdekességek Thaiföldre utazóknak
  13. Chiang Mai és környéke, hasznos tudnivalók
  14. Thaiföld árak 2019, avagy mi változott egy év alatt?