Amikor panasz van az Airbnb lakásra

Ti mit tennétek akkor, ha a nyaralásra lefoglalt airbnb apartman a valóságban koszos és lepukkant, míg a képeken egy pöpec, igényes, roof-top lakás benyomását keltette?

Több, mint 2 tucat problémamentes airbnb foglalás után sajnos eljött az idő, hogy megtapasztaljuk, hogy milyen az, amikor a valóságban semmi nem úgy néz ki, mint ahogy annak lennie kellett volna.
Korábban is azért volt már a tisztasággal probléma, de messze nem olyan szinten és olyan elfogadhatatlan formában, ahogy itt ebben az utolsó esetben történt.

Előzetes fotók az apartmanról

gyönyörű konyha és nappali az airbnb lakásról
frissen vetett ágy az airbnb lakás profileján
fehér, minimál stílusu ebédlő az airbnb lakás profil-ján
hangulatos, napsütéses nappali rész
hangulatos terasz a napnyugta fényében
szép, tiszta és új fürdőszoba képei az airbnb lakásról

Ez pedig a valóság

Lelakott lakás, sárga falak, koszos, vízköves fürdőszoba, használt ágynemű, penészes falak… és, ami a legveszélyesebb: penészes légkondicionáló, ami a hideg lakásban az egyetlen fűtési lehetőség lett volna.

Kosz és mocsok a zuhanyzóban
foltos kanapé az airbnb lakásban
vízköves és penészes zuhanytálca az airbnb lakásban
penészes légkondicionáló az airbnb lakásban
penészes falak az airbnb lakásban

Az természetesen kérdés se volt, hogy a lakásban egy estét sem maradunk, de mit lehet ilyen esetben tenni?

Mit tettünk mi?

  1. Megérkeztünk a lakásba, majd sajnos – annak ellenére, hogy láttuk, hogy nincs minden rendben – átvettük a lakást és hagytuk elmenni a közvetítőt. Ez egyébként nem volt akkora nagy baj, de nagyban megnehezítette velük a későbbi kommunikációt.
  2. Amikor tüzetesen körbenéztünk és láttuk a tényleges állapotokat, akkor döntöttünk, hogy itt egy éjszakát sem (!) maradunk. Ekkor viszont már este 9 óra volt, és fogalmunk sem volt, hogy ilyen utolsó pillanatban milyen más opciót találunk, ahol ugyan úgy nem futunk bele ilyen hibába.
  3. Airbnb-n és booking.com-on is kerestünk, de végül a rossz élmény ellenére újra Airbnb-n foglaltunk egy olyan lakást, ami árban ugyen ez a kategória volt, ahol a tisztaság 5 csillagot kapott, és az utolsó kommentek is csak csupa pozitív dolgokat említettek.
  4. Miután az új hely biztos volt és beszéltem velük, jeleztem a lepukkant lakás közvetítőjének, hogy nem kívánunk maradni és törlöm a foglalást. Ekkor ő azzal válaszolt, hogy ezt gondoljam meg jól, mert ilyen foglalás visszamondás esetén bukom a teljes befizetett összeget.
    Airbnb esetében a foglalás pillanatában a teljes összeget ki kell fizetni, ami viszont egészen az ott tartózkodás végéig az Airbnb-nél marad pontosan az ilyen esetek miatt. Azt is tudtam, hogy a foglalás utolsó pillanatban való lemondása a teljes összeg elvesztésével jár, mégis, tudtam, hogy az Airbnb-nek kell az ilyen esetekre valamiféle szabályrendszerének lennie, amivel a foglalás teljes vagy nagy részét visszakapom a lakás elfogadhatatlan állapotára hivatkozva.
  5. A lakás állapotáról fotókat készítettem, amit bizonyítékként feltöltöttem a lakás házigazdájával folytatott beszélgetésbe is.
  6. A foglalást a figyelmeztetések ellenére töröltem, majd küldtem egy Request money-t a lakás házigazdájának, ahol a tisztaságra hivatkozva a teljes összeget visszakértem.
  7. A visszaigénylést a házigazda valami gyenge kifogással visszautasította. A válasz üzenet végén ekkor megjelent egy gomb, ami az Airbnb bevonását kérte az ügyben.
  8. Pár nap múlva már az Airbnb keresett telefonon, hogy tisztázzuk az ügyet. Miután részletesen elmondtam, hogy mi történt az Airbnb munkatársa a cég nevében bocsánatot kért, a foglalásom teljes összegét visszatérítette, büntetést szabott ki a lakás házigazdájára, sőt, a kellemetlenségekért még egy 50 dolláros kupont is felajánlott.

A legfontosabb teendők panasz esetén Airbnb foglalásnál

  • Az első és legfontosabb, hogy NE gondold, hogy csak azért, mert kifizetted már, ott is kell maradni. Az Airbnb egy komoly cég, akiknél fontos az ügyfél elégedettség.
  • Mindent dokumentálni kell! Csinálj képet, videót!
  • Minden fontos kommunikáció a házigazda és te közted az airbnb platformján keresztül történjen. Ebben az esetben a lakást mi egy közvetítőn keresztül vettük át, így sok mindent whatsapp-on keresztül tárgyaltunk, de ennek ellenére a lényeges dolgokat leírtam az airbnb üzenetekbe is.
  • A figyelmeztetések ellenére töröltem a foglalást, mert tudtam, hogy később csak idő és levelezés kérdése, de a foglalás teljes, vagy nagy részét visszakapom.
  • Az Airbnb munkatársa telefonban még azt tanácsolta, hogyha a jövőben ne adj Isten hasonló szituáció történik, akkor azonnal telefonáljunk nekik. Nem tudom mi lett volna a procedúra, de én azt gondolom, hogy még az új szállás foglalásban is segítettek volna.

Ezek után bizalmam az Airbnb-ben nem hogy megingott, inkább még jobban megerősödött, és szállásfoglalásra jövőben továbbra is ők lesznek számomra az első opció.

10.000 forint kedvezményt kapsz első foglalásodból, amennyiben a képre kattintva regisztrálsz az Airbnb-re:
Airbnb kedvezményes kupon kód linkje

Egy korábbi cikkem az Airbnb használatáról itt található.

Hozzászólások:

  • Kecskeméti Marianna szólt hozzá:

    Én jelenleg egy lepukkant, koszos, büdös, ócska egérlyukban vagyok a családommal! Hála az égnek utolsó este Rómában. Nem tudtam mit tehetek ilyen esetben, ezért itt maradtunk, de valami iszonyat, semmi hét nem érünk hozzá! Hová írjak, hová küldjem a szutyok helyről a képeket?

    • András válaszolt:

      Szia Marianna, nagyon sajnálom, hogy veletek is hasonló dolog történt. Remélem azóta megoldódott a dolog és nem hagytátok annyiban a dolgot. Sajnos én csak most tudok válaszolni, mert úton voltunk és nem volt internet elérés.
      Azóta hogy és hol áll a dolog? Jelentettétek az Airbnb felé?

  • Fruzsina szólt hozzá:

    Szia András!

    Az ügyben érdeklődnék, hogy a telefonos ügyfélszolgálaton magyar nyelven is tudok velük beszélni?

    Köszönöm

    • András válaszolt:

      Kedves Fruzsina, sajnos tudtommal nincs magyar nyelvű ügyfélszolgálat. Amikor beszéltem velük én angolul beszéltem.

  • András szólt hozzá:

    Nekem van egy kérdésem. Miért csak 14 napig lehet véleményt írni a helyről ahol vagy? Esetemben a tulaj itt lakik (sajnos). Első 2 napban nem volt gond. Aztan szólt hogy az Airbnb drága neki és inkább kézbe adjam a köv hónapot, előre, így nem kér depositot. Így no4-én megkapta a decembert. Ma nov 28-a van. Sajnos utána minden megváltozott. Kiderült hogy alattunk a kávézó 8 helyett 6 kor nyit a helyi munkásoknak (építőipar) és a hangoskodás garantálja a korán kelésedet. Aztán a csaj nem dolgozik , spanyol, így délután 3 ig alszik, majd elindul a napja. Éste 10 től hajnal 3 ig telefonon beszél Argentínával. Mindent át hallani. Fűtést nem kapcsolja be pedig éjjel már csak 4-5 fok van. van a teraszon 6-7 méteres marihuána, fogyasztásra. A másik lakó hétvégén egésznap a konyhában hallgatja mobilján a filmet, iszik, cigi, drog. A fürdő peneszes. Mosni egy héten csak egyszer, de csak szobában tudsz szárítani. Ágy ki van feküdve, gurul sz közepére. És minden szarért szólnak a konyhában. 46 éves vagyok de mit ha gyerek lennék. Én ilyet még életemben nem éltem át. Persze decemberi pénzt nem tudja visszaadni. És ha írok panaszt Airbnb n az csak dec 13 ig tehetem, amit nem fogok hiszen akkor még itt vagyok már Airbnb nélkül. Írtam Facebookon Airbnb nek hogy ilyen ír mit lehet tenni. Válasz: é30 napon belül válaszolunk a facebookos megkeresésre. ✅

    • András válaszolt:

      Hát sajnos semmi jót nem fogok tudni mondani neked és szerintem az Airbnb sem fog neked segíteni. Ugyanis, te olyanért panaszkodsz, amire Airbnb-nek már semmi ráhatása sincs. Az ő rendszerük szerint te akkor már rég nem ott laksz. Ez is az amiért az Airbnb-nek közvetítői jutalékot fizetsz, amiért vállal bizonyos garanciákat. Te azáltal, hogy zsebbe fizettél neki kiléptél az Airbnb garanciája alól. És ezt sajnos csak a tulajdonossal fogod tudni megbeszélni. Remélem sikerül.

  • Vasvári György szólt hozzá:

    Szia András!
    Betörtek hozzánk és több értéket elvittek.
    Van rendőrségi jegyzőkönyv.
    Szeretném megkérdezni tartozik-e kártérítéssel az Airbnb,
    Előre is köszönöm!

    • András válaszolt:

      Szia György, oh, hát nagyon sajnálom, hogy ilyen történt. Elvileg igen, az Airbnb Aircover-je a lopás ellen is véd. Mindenféleképpen jelezd az airbnb-nek és tölts fel minden jegyzőkönyvet és bizonyítokat: fotókat, leírást, mindent, mert ezek mind segítenek előremozdítani az ügyet. Remélem sikerül kártérítést kapnotok és kérlek írj majd, hogy mi lett az ügy vége.

Szólj hozzá Te is!

Az e-mail címed nem fog sehol publikusan megjelenni.