Nászúton Sri Lankán és a Maldív-szigeteken

Nászút

2014 nyarán, friss házasként vágtunk neki életünk egyik legnagyobb kalandjának. Két és fél héten keresztül utazgattunk Ázsiában, s fedeztük fel Sri Lankát valamint a hófehér homokos, türkizkék vízű Maldív-Szigeteket.
Összességében izgatottam de félelemmel tele hagytuk el otthonunkat: harmadik világbeli ország volt az úti cél, a helyi lakosokról se feltétlen halottunk eddig túl jót, de a legnagyobb félelmünk a rossz higiénia, no meg a közbiztonság milyensége volt. Hát igen, 2010-ben még polgárháború dúlt Sri Lankán, s bizony azért elég ijesztő, hogy sok követség még mindig nem ajánlja az ide utazást…

Maldív-szigetek

Összesen 8000 km-t kellett megtennünk az Edelweiss géppel, hogy újra földet érjünk a repülés után. Amikor már földközelbe kerültünk hihetetlen táj tárult elénk: kis türkizkék foltok a végtelen óceánon – igen, ez a Maldív-szigetek az égből: több ezer földrészével. Elképesztő, hogy hogyan tudnak emberek pár hektárnyi területen élni; na de hamarosan mi is megtapasztalhatjuk ezt, ha csak átmenetileg is!

Bungaló a vízen

A Maldív-szigetek repülőtere finom szólva fejletlen. Egyetlen leszállópálya az egész, melyet elejétől végéig kihasználnak a nagy Boeing-ek. Sőt, mikor végigér a vasmadár, nincs tovább – meg kell fordulni. Nincsenek felvezető utak, leszállópályák, csak egy hosszú betonút a tengeren. Talán ez nem is véletlen egy nyaralóövezetben, hiszen a pihenés és a nyugalom a cél. Amikor kiszállunk a gépből olyan volt, mintha egy hajszárítót toltak volna az arcunkba. Tudtuk, hogy meleg lesz, de ilyen magas páratartalomra nem lehet felkészülni:).

látvány a repülőről

Az egész éjszakát átszelő utazás után a reggeli melegben rövid sétával jutottunk be a túlhűtött légkondis vámépületbe, ahol még kb. 200 ember állt közénk és a türkizkék tenger közé.

Tipp
Érdemes transzfer-t foglalni, mert tömegközlekedés nincs s úgyis taxizni, repülni, vagy hajózni kell.

A papírmunka után hamar kint találtuk magunkat, kicsit elveszve. Mindenféle hotelok állítottak fel standot maguknak, hogy a megfáradt turista ne jusson arra a sorsra, mint mi. Ránk nem várt senki, annak ellenére, hogy meg volt beszélve. Sajnos az előítélet a helyiekkel szemben elég nagy volt, így inkább 3-szor megkérdeztünk mindent. Google map-en megnézve mindössze 3-4 kilométerre van a hotelunk, úgyhogy úgy döntöttünk, elindulunk. Azonban mielőtt belevágtunk volna a gyalogtúrába még párszor körbekérdezősködtünk, és letettünk a sétánkról. Mint kiderült, a repülőtér szigetét egyetlen út köti össze a legközelebbi szigettel, mely gyakorlatilag a leszállópálya alatt kanyarodik vissza, s így ez a szakasz a leszállások idejére le van zárva. Nos, most képzeld el: pont akkor jön egy gép, amikor ott sétálunk… tuti a tengerben kötünk ki. Gyorsan telefonáltunk egyet és innen már minden sínen volt – hamarosan a hotelszobánkban pihentük ki az utazás fáradalmait.

Aludj a reptér körül megérkezés után és elutazás előtt. Nagyon limitáltak a közlekedési lehetőségek és fölösleges százezreket kifizetni még egy fél éjszakáért.

Délután 4-5 körül keltünk és elindultunk felfedezni a szigetet. Az első dolog, ami feltűnt, a házak állapota volt. Nem tudtuk eldönteni, hogy most éppen építik, vagy bontják őket, de minden olyan átmenetinek tűnt. A mi hotelunk pl. tökéletesen új, talán még senki sem lakott a szobában, de ennek ellenére a szomszéd épületek még csak alappal rendelkeztek, vagy éppen tervezték őket valahol. A lég-kondi pillanatok alatt lehűtötte a szobát, de a WC alig folyt le és a csapvíz is büdös volt. Érdekes szélsőségek, és ezek csak tovább gyarapodtak, miután elhagytuk a szállásunkat.

Két perc alatt a tengerparton vagyunk, de nem volt senki rajtunk kívül. A víz gyönyörű kék színben pompázott, a homok hófehér. Hiányzott a napozó lányok látványa, a sikongató gyerekek hangja. Kicsit feljebb felfedeztünk pár alakot a vízben, így közelebb merészkedtünk hozzájuk. Nők fürdenek, csadorban. A vízben is. Az egészet egy vízparti tábla egészíti ki, melyen egy nőalak áll, jelezvén: nem lehet fürdőruhában fürödni! Isten hozott egy mohamedán országban.

1. Nászúton Sri Lankán és a Maldív-szigeteken
  10. Maldív-szigetek

Hozzászólások:

• Dudás Dorottya szólt hozzá:

Sziasztok!!…huuuu…de klassz infókat írtatok Sri Lankáról meg Maldívról..!!
    Gratulálok!!..egyébként ide készülünk..
    Ezért egy csomó kérdés vetődik fel az ember lányában..

Esetleg tudtok segíteni nekünk?
    Várom a válaszotokat.( vagy válaszodat)