Sri Lanka – déli régió

Curry reggelire - igen tápláló és finom

Curry reggelire – igen tápláló és finom

Reggel végre időre kellett kelni, mert Nuwara Eliya-ból vonattal keltünk át a hegyeken, egészen Ella-ig. Nanuoya Railway Station már önmagában egy időutazás volt. A menetrendet, az indulási időket, és hogy melyik vonat melyik vágányra érkezik, mind-mind kézzel jelzik egy fatáblán.

Vasúti menetrend Sri Lankán

Ezzel szemben külön váró volt a turistáknak, ahol mobiltelefon-töltő volt a falban. A vonatjegy szinte ingyen volt, RS60-ba került fejenként a 1,5 órás zakatolás. Volt pár külföldi, de főleg helyiek használták ezt a közlekedési eszközt. Eddig is közel kerültünk a természethez, de így, hogy már az utakat is elhagytuk, még inkább élvezhettük ezt a csodálatos tájat.

Vonatozás Ella-ba

Mindenhol teaföldek, teraszos megoldások, kis faházak a semmi közepén. A gyerekek a patakban játszanak, és úgy tűnik igazán nincs semmi gondjuk az életben.

Sri Lanka – Déli régió

Fő látnivalók:

• Ella
  • Unawatuna
  • Fort Galle
  • Teknős farm
  • Szörf paradicsom

Ella-ban várt minket a sofőrünk, ahol betoltunk egy Curry-t, majd nekivágtunk a mai 150km-es autózásnak. Ahogy haladtunk, és egyre lejjebb értünk a hegyekből, kezdett felmelegedni a levegő, és az útszéli árusok is megváltoztak. Szerencsére hamar találtunk egy Curd&Honey bodegát, ahol feltöltöttük magunkat. Az esőerdőt felváltották a mezők, a teaföldek helyett rizsföldeken keresztül száguldoztunk. S tényleg, itt végre lehetett menni rendesen. Dél Sri Lanka egy igazi üdülőparadicsom, és Trinco-val ellentétben itt sok a turista. Tervben van egy nemzetközi repülőtér megépítése, valamint ide már autópálya vezet a fővárosból. A sok megszakítás miatt elég későn értünk le a tengerpartra, és itt töltöttük a legtöbb időt szálláskereséssel. Érezhető a külföldiek jelenléte, sokkal inkább az üzletet látták bennünk, mint hogy a megfáradt idegennek szállást nyújtsanak.

Dél Sri Lanka - itt azért nagyobb hullámok vannak, mint keleten

Dél Sri Lanka – itt azért nagyobb hullámok vannak, mint keleten

Sajnos itt már volt olyan szállás, amire azt mondtuk, hogy túl drága, s olcsóbba kell mennünk, de végül is megegyeztünk egy átlagos hotellal. Érdekes módon nem volt minden szobához légkondi, s ezért általában külön pénzt számoltak fel; viszont annyira meleg van, hogy légkondi nélkül az éjszaka elviselhetetlen, valamint szellőztetni sem lehet a rovarok miatt.

Galle erőd

Unawatuna és környéke amúgy nagyon fejlett, és sok lehetőség van a kikapcsolódásra:

• Fort Galle – egy igazi erőd, melyet még a megszálló európaiak építettek. Érdemes Tuk-tuk-kal idejönni, mert egyáltalán nem drága és hangulatos
  • Galle városa amúgy is megér pár órát, jól lehet bóklászni a kis utcácskákban
  • Rengeteg a matatós – az árusok itt aztán mindent árulnak, de leginkább a ruha,- sál és fafaragás megy
  • Az éttermek itt jóval drágábbak, mint az ország többi részén. Pl. ettünk egy palacsinta féleséget (Crepe-ology-ban), majd persze curry-t. Mind jóval drágább, mint máshol, de az ízek itt is kiválóak.
Európai hatás Galle-ban

Secret Bay hotel árak:

• Coffee liqour – RS290 (~HUF600)
  • Arrack Sour – RS270 (~HUF600)
  • Pancake – RS280 (~HUF600)

Tengerparti étterem:

• Nagy sör – RS250 (~HUF500)
  • Grilled fish – RS880 (~HUF1900)
  • Mixed seafood – RS880 (~HUF1900)

Főleg a tengerparti rész különleges. Jó pár éve egy hatalmas cunami elmosta a fél országot, rengetegen meg is haltak, és sok épület romba dőlt. Ezek helyett új hoteleket építettek, viszont annyira közel az óceánhoz, hogy dagálykor befolyik a víz a portára:)

Koktélozás a tengerparton

Sose láttam még ennyi kiülős helyet ilyen közel a vízhez. A koktélokat nagyon erősen és nagyon jó áron szolgálják fel – Ez vár ránk a következő két napban, végül is nászúton vagyunk vagy mi a fene:) Szerencsére másnapra a nap is kisütött és önfeledten élvezhettük a hatalmas hullámokat.

Koktélok és hullámok

Utolsó délelőtt még fürödtünk kicsit az óceánban, aztán ott hagytuk a strandröplabdázó katonákat.
Újra úton vagyunk, készen a további élményekre. Alig kocsikáztunk egy órát, amikor is fura teknős-táblákra lettünk figyelmesek. Állatfarmokon nevelik a kis tekiket, mert sokszor levest csinálnak belőlük s megcsappant a létszámuk.

Elég nehéz ám egy ilyen teknős

Ezek a helyek általában nonprofitak, s egy jelképes összegért cserében megismerhetjük ezen cuki állatok életét. Volt itt mindenféle példány, az egynapostól kezdve a több évesig. Hát, ezek ettek rendesen! A srác bedobott egy halat, s pár perc múlva már csak pár cafat úszkált a vízen.

Közepes tekikkel

A legcukibb: pár napos kis teknős

Lehetőség volt a fiatal teknősök elengedésére is, de várni kellett volna, így mi ezt kihagytuk. Amúgy a környék szuper jó szörf-paradicsom, s aki kevésbé él–hal a vízi sportokért, azt különféle nemzeti parkok várják. Nekünk viszont menni kellett, mert 2nap múlva indult a repülőnk hazafelé.