Maldív-szigetek

Egy régi álmom teljesült, amikor verőfényes napsütésben leszálltunk és újra a szemem elé tárult a türkizkék óceán. Most azonban még több kaland vár ránk, mivel négy napot fogunk eltölteni egy luxus-szigeten, melyet eddig tényleg csak magazinokban láttunk!

Szállásunk a Maldív-szigeteken

Mikor még terveztük az egész nyaralást sokkal több időt szerettünk volna itt tölteni, de hát sajnos a pénztárcánk határt szabott a méregdrága ittlétünknek. Ennek ellenére azért még így is szerencsésnek mondhatjuk magunkat, hogy eljutottunk idáig. Amúgy a foglalás során sok különleges „rejtett” költséggel találkoztunk, melyek eléggé megtudják dobni a nyaralás összköltségét:

• A szállás az egy dolog, de ezen felül még enni és inni is kell. Mivel a szigetek között mozogni nem nagyon lehet, ezért az adott „resort” lehetőségeit kell felmérni
  • Az alkohol nagyon drága, érdemes olyan csomagot választani, amiben előre meghatározott fogyasztás van (mi végülis „All inclusive” csomagot kértünk, mely napi + USD70 (!) / fő volt)
  • Borravaló elég húzós, akár több százezer forintra is rúghat egy egyhetes nyaralás alatt
  • A legfontosabb viszont a reptéri transzfer: itt nincsenek buszok, vagy metrók – mindenhova hajókkal vagy hidroplánnal lehet eljutni. Ezeknek a költsége simán elérheti az GBP500-s szintet
  • Nincsenek hegyek, és a víz visz minden hangot. A reptérhez közeli szigeteken hallani lehet a repülők zaját, és ha már az ember kifizet ennyi pénzt a felhőtlen pihenésért, ez azért elég zavaró lehet
  • Vannak szigetek, melyeket érdemes elkerülni. Vannak például szemét-szigetek, melyek körül azért elég zavaros a víz sőt a közeli szigetek tele vannak patkányokkal

Maga Maldív-szigetek két fő részre osztható:

• Van a főváros (Male), mely egy nagy sziget és én legszívesebben kihagytam volna
  • Ezen kívül még közel 1200 kisebb-nagyobb sziget található itt ahol már igazán tud pihenni az utazó

A repülőtér nagyon pici, s elég hamar ki lehet onnét jutni. Hoztunk Arrack-ot Sri Lankáról, s mint kiderült: nem lehetett alkoholt behozni az országba; le kell adni a vámosoknál s elvileg visszakapjuk, majd ha elrepülünk. Majd meglátjuk… Ajánlott még itt pénzt váltani, mert nem valószínű, hogy egy 30 fős szigeten pénzváltó lesz… meg dohánybolt.

Az összes nagy üdülősziget képviselője ott áll az érkezési oldalon s ezzel a találkozással indul meg igazán a féktelen nyaralás. Mi végülis Thulhagiri resort mellett döntöttünk, melyen összesen kb. 35 bungaló van meg még talán ugyanennyi házikó.

Thulhagiri resort - jó választás

Thulhagiri resort – jó választás

Thulhagiri a kisebbik szigetek közé tartozik és egy 25 perces motorcsónakút visz oda. Útközben rengeteg nyaralóhely mellett haladunk el, némelyik teljesen elhagyatott, míg másikon ott álltak az áhított bungalók. Amint kiszálltunk a csónakból máris jöttek hozzánk a kiszolgálók és belekerültünk az igazi luxusba: Koktél plusz jeges törölköző a kikötő és az étterem közötti 60 méterre. Összesen talán ha még két másik pár érkezett velünk egyszerre, s a becsekkolás után megindultunk a szállásunk felé. Megmondom őszintén, nem volt egyértelmű a foglalás során hogy vízen lévő bungalóba vagy „csak” sima házikóba kapunk szobát, így izgatottan követtük a nyaralásunk idejére hozzánk rendelt pincért. Szerencsére a víz felé vette az irányt s nagy örömmel konstatáltuk; igen, bungalót kapunk! Nehéz leírni ezt az brérzést: egy olyan luxus-szállásba léptünk be, amit pár éve még csak magazinokból néztünk áhítatva és most hirtelen: itt vagyunk!

Saját bungaló, saját terasz

Minden szegletet alaposan átvizsgáltuk, s hát brutális a felhozatal:

• Hatalmas ablakok, mind a kék óceán felé fordítva
  • Saját erkély, és saját lejáró a tengerbe
Tökéletes pihenés

• Külön zuhany, szabadtéri és benti
  • Rengeteg, tea és kávékülönlegesség
  • A szoba közepén lévő asztal üvegből van, a víz alatt be lehet kapcsolni a fényt és gyönyörködni a halakban
Saját lépcső az óceánba

A homok hófehér, az ég kék és a természet gyönyörű. Elindultunk felfedezni a szigetet s hát olyan 15 perc alatt körbe is sétáltuk az egészet. Van vagy négy étterem, lehet búvárkodni, de leginkább pihenni.

Maldív szigetek - bungaló a vízen

Maldív szigetek – bungaló a vízen

Mi gyorsan kértünk pár koktélt, és bevetettük magunkat az óceánba. A víz csodálatosan tiszta, és rengeteg korall meg kis hal van, ezeket nézegettük, néha aludtunk egyet vagy éppen csak feküdtünk a tengerparton. A koktélok durván finomak a kiszolgálás professzionális: összesen egyszer mondtuk meg – még az első napon – hogy kik vagyunk és melyik szobából azóta mindenki ismert minket. Néha adtunk egy kis borravalót, melyet nagy mosoly – és általában még több alkohol kísért a koktélba.

Thulhagiri Resort

Erről szól az ittlét: felhőtlen pihenés, a vendégek minden igényének kielégítése. Talán csak kisgyerekkoromban voltam ennyire kiszolgálva, tényleg de tényleg mindent megkaptunk, amit akartunk. Összesen 4 napot töltöttünk itt, de életem egyik legjobb és legmeghatározóbb élménye volt.

Az étterem - ezerféle választék

Az étterem – ezerféle választék

Koktél menü

Koktél menü, és árak

Az összes étterem abszolút 5 csillagos, a kiszolgálás és a vendégszeretet is. Emellé pedig még a táj is gyönyörű – hát mi kell még az embernek?

Aki szeretne, tud még búvárkodni, szörfözni vagy éppen horgászni. Ezeket mi is kipróbáltuk – elmentünk pl. éjszakai horgászatra mely elég viccesre sikerült: az egész csapat összesen két halat fogott melyből az egyiket már a hazaúton szereztük meg, amikor az egyik srác mobilozott s erre egy hal beugrott a hajóba:). Azonban maga az érzés az felejthetetlen: ott ülünk egy kis csónakban a semmi közepén, s eszembe jutott mi lenne, ha jönne a vihar, vagy a cunami; mennyire aprók és gyengék vagyunk a természettel szemben. Ez az érzés azóta is sokszor előjön valamiért.

Nászút - igazán szerencsések vagyunk

Nászút – igazán szerencsések vagyunk

Az ittlétünk hamar eltelt. Szinte túl gyorsan is. Utolsó reggel kicsit szomorúan hagyjuk itt ezt a tökéletes helyet. Még gyönyörködtünk a helyi madarakban, aztán a reptéri transzfer, vagyis a hajónk délben érkezett. Könnyes búcsút vettünk, és pár perc múlva pár száguldottunk is Malé, a főváros felé.

Malé

Őszintén szólva nem vártam sokat ettől a szigettől, s hát nem is nagyon nyújt semmit. Lényegében senki se ezért jön, de azért érdemes érkezés után és indulás előtt itt aludni, mert sokkal olcsóbb, mint bármelyik „atoll” (Atoll, vagyis zátony a kis szigetek neve, mivel gyakorlatilag az összes sziget így néz ki: Körös-körül korallzátonyok, melyek közrefogják a szigetet). Mi is így tettünk, foglaltunk egy szállást a szigeten, körbesétáltunk és konstatáltuk itt tényleg nincs semmi a zsúfoltságon kívül…

Mikor utazz ide?

Természetesen a Maldív-szigetek sem ajánlott egész évben, vagyis inkább úgy mondanám vannak időszakok amikor én más úti célt választanék; és hát persze azon is múlik mi az utazás célja (pl. hogy a legolcsóbb csomagot kapjuk). Lényegében elmondható, hogy amikor Magyarországon hideg van vagy rossz idő, akkor érdemes ide látogatni, tehát leginkább November és Április között a legbiztonságosabb. Elég elszomorító lehet ha netán elkap valakit egy háromhetes zuhé… Mi pl. nyár végén voltunk, mely a monszun évszak kellős közepe mégis borzasztóan jó időnk volt. Egész végig!

1. Nászúton Sri Lankán és a Maldív-szigeteken
  10. Maldív-szigetek

Hozzászólások:

• Sándor szólt hozzá:

Sziasztok csak a MALDÍV része mennyibe jött ki?

• Péter válaszolt:

Szia Sándor, a Maldív-szigetekre mi olyan 100.000 ft / nappal kalkuláltunk, de ez nagyban függ a szigettől, és az ellátás mértékétől

• Kata szólt hozzá:

Kedves Péter, hatalmas élvezettel olvastam élményeitekről! Mi 2019 februárjában tervezzük a hasonló kör utazásunkat