Utazás gyerekkel – Utazás autóval, repülővel

Ez az utazás gyerekkel sorozat 2. része. Az első részt itt találod.
Kisfiam 6 hónapos volt, mikor először repültünk vele. Izgultunk, hogy hogy fogja bírni, de szerencsére minden a legnagyobb rendben volt, így az első alkalom után már sokkal bátrabban szerveztünk újabb hosszabb utazást. A következőkben ezeket a tapasztalatainkat olvashatjátok.

Utazás gyerekkel repülőn

Érdekes dolog, hogy sokkal könnyebb volt kisfiammal fél éves korában utazni, mint később. Fél éves korában nem csinált mást, csak evett és aludt. Ha letettük valahova ott maradt, nem mászott el semerre.

Repülés gyerekkel

Indulásra készen

Aztán, ahogy egyre nőtt, megtanult mászni és járni, és elindult a saját feje után. Egy önjáró gyereket pedig, aki fel akarja fedezni a világot maga körül már sokkal nehezebb lekötni. Mind a figyelmét, mind pedig magát a gyereket, főleg ha a fel- és leszállásról van szó, amikor is vita nincs, szót kell fogadni a stewardessnek és nyugton maradni abban a fránya székben.
Nekünk ilyen esetekre a köles golyó vált be a legjobban. Nemcsak, hogy lefoglalta a gyerkőcöt, de még abban is segített, hogy nehogy megfájduljon a füle a légnyomás változás miatt.

Repülés kisgyerekkel

Egy kisgyerek is élvezheti a repülést

Másik ilyen módszerünk a kicsi lefoglalására, amikor hirtelen előkerül a táskából valami pici apróság. Egy új, párszáz forintos kisautó, egy új könyv (szigorúan könyvtári), ami az újdonság varázsával pont elég arra, hogy lekösse a gyereket arra az időre, amíg az öveket becsatolva kell tartani.

Ha kicsi még a baba érdemes a szoptatással is próbálkozni, nemcsak hogy megnyugodjon, de a már említett fülfájás megelőzése miatt is. Tapasztalataink szerint sokkal jobban zavarja az embereket egy síró kisgyerek, minthogy valaki a gépen szoptat.

Kiváncsi vagy, hogyan utazhatsz kevés pénzből Európában? Kattint a tippekért!

Kisgyerekes repülésnek a legnagyobb előnye, hogy szinte mindig, mindenhol sorbanállás nélkül előre engednek, legyen az a biztonsági ellenőrzés vagy a beszállás.
Másik előny, hogy gyerekkel ingyen fel lehet vinni egy babakocsit és egy pelenkázó-táskát is mindenféle súly és méretkorlátozás nélkül.

Vicces sztori, hogy amikor először repültünk, már majdnem kint voltunk a reptéren, amikor észrevettük, hogy a babakocsi-adapter otthon maradt. Gyors döntés, fordulás, hazaautózás, izgulás: végül elértük a járatot, de csak amiatt, mert a check-in közben a kisfiam tele csinálta a pelust, mely annyira büdi lett, hogy extra gyorsan áttessékeltek bennünket a kapun. :)

Repjegy foglalási tanácsok

• 2 éves kor alatti gyerek a legtöbb légitársaságnál ingyen utazhat (az ingyen azt jelenti, hogy csak az illetéket és az adókat kell kifizetni).
  • A rossz hír ezzel kapcsolatban, hogy a 2 évnél fiatalabb utasnak nem jár külön hely, így az utat vagy apa vagy anya ölében kell végig utaznia.
  • Ne essünk abba a hibába, hogy lefoglalunk csak azért egy fapados járatot, mert az olcsó. Ha gyerekkel utazunk vegyük figyelbe a gyermek “időbeosztását”. Tapasztalataink szerint a legjobb, ha a járat pont a gyerek alvásidejében megy.
Családos utazás külföldön

Utazás gyerekkel autóban

Családi nyaralásokra a másik nagyszerű lehetőség az autós utazás. Az ilyen utaknak gyerek szempontjából mi egyetlen hátrányát tapasztaltuk, miszerint a gyerek egész úton be van kötve az ülésébe, és ha ki akar szállni, akkor nincs megállás, meg kell állni. :)

Reggeli az autópálya szélén

Mikor utazz? Mi több dolgot is kipróbáltunk, és amire azt hittük, hogy majd milyen jó lesz, az lett a legrosszabb. Azt gondoltuk, hogyha éjszaka utazunk, akkor a picúr végigalussza az utat és nyugalom lesz. Hát ez sajnos nem így lett. Út közben többször is felkelt, de a legrosszabb mégis az volt, hogy mikor megérkeztünk, mindenki hulla fáradt volt és időben összességben többet vesztettünk, mintha nappal mentünk volna.
Ennél sokkal jobb volt a nappali alváshoz igazított indulás. Ezzel a módszerrel viszonylag könnyen meg tudtunk tenni 3-4 órát egyszerre.

Baleseti dugó Ausztriában - 4 óra se előre se hátra az egy éves fiammal

Baleseti dugó Ausztriában – 4 óra se előre se hátra az egy éves fiammal

Általános tanácsok

• Mentőfelszerelés – mindenre érdemes felkészülni, és egy olyan táskát érdemes közel tartani amiben a legfontosabb dolgok megtalálhatóak
  • Játékok – Játék nélkül rémálom lehet az utazás, viszont egy jól időzített kisvonat vagy könyv csodákra képes
  • Nagyon imádtam a babahordozót, és meg is könnyítette az utazást. Sokkal egyszerűbb így sétálgatni és hát imádtam amikor ott szuszogott rajtam :)
Babahordozó - kedvenc "közlekedési" eszközünk

Babahordozó – kedvenc “közlekedési” eszközünk

• Elektromos melegítő radiátort mindig (de tényleg MINDIG) vigyetek magatokkal bármikor is bárhova mentek. Mi már többször érkeztünk 20 fokos szobába az osztrák alpokban a nyár a közepén.