Bangkok látnivalói – éjszakai élet

Térjünk végre a lényegre – gondolhatja sok olvasó. De sajnos el kell keserítenem benneteket. Bangkok éjszakai életéről nem sok mindent fogok tudni mesélni.

Bangkok a magasból

Bangkok tele van felhőkarcolókkal, a felhőkarcolók skybar-okkal, a skybar-okból pedig mondanom sem kell, hogy csodálatos kilátás nyílik a városra és a többi felhőkarcolóra. Főleg éjszaka! Ezért, ha Bangkokban jársz, skybar-ba menni kihagyhatatlan program!

Bangkok éjszakai fényei egy felhőkarcoló tetejéről

Kinézni egy felhőkarcoló tetejéről Bangkokban az nem egy belépőjegyért megváltott élmény. Ott enni kell, vagy inni kell, mert ezek a kilátók igazából éttermek, bárok, szórakozóhelyek, ahol a fogyasztásoddal fizeted meg a látványt.
A konkrét helyet kiválasztani nehezebb feladat volt, mint gondoltam. Egyrészt sokkal több van belőlük, mint arra számítottam, másrészt sokról nagyon-nagyon rossz visszajelzést olvastam. A baj velük leginkább az ár-érték aránnyal van, mert drágán kapsz valami átlagosan rosszat.
Másik dolog, hogy sok ilyen helyen nagyon szigorú a dress code – férfiaknak pl. elegáns hosszú nadrág – amivel nem biztos, hogy készülnél egy átlagos thaiföldi nyaraláskor.

Hosszas utána olvasgatás után én az Above Eleven bárt választottam ki magunknak. Ott nem volt szigorú dress code, de nagyon rossz véleményeket sem olvastam róla. Nem úgy például már a város leghíresebb ilyen helyéről, a Sky Bar-ról. Biztos hosszú órákat brainstrorming-oltak, mire kitalálták ezt a frappáns nevet, de a lényeg, hogy ez az a torony, ami a Másnaposok II-en is szerepel. Na, mondanom se kell, a helyet felkapták, az árak az égbe szaladtak, a kiszolgálás pedig a béka segge alatt van.

Above Eleven Rooftop Bar & Restaurant
Sukhumvit, Bangkok
Az Above Eleven egy szolid kis kétemeletes étterem/bár egy elegáns hotel 33. és 34. emeletén. Feljutni az épülethez tartozó parkolón keresztül, hátul egy külön liften lehet. Belépés ingyenes. Felérve aztán gyorsan kiderült, hogy ülőhelyünk az biztos nem lesz. Nem volt teltház, de szabad asztal sem nagyon. Tömeg egyedül a bárpultnál volt, amit mi illedelmesen konstatáltunk. Mondtuk is egymásnak, hogy az illendőség kedvéért innánk valamit, de hát ha ennyire zsúfolt a pult, akkor mi inkább megnézzük a kilátást. :)

Kinga egy felhőkarcoló teteján, háttérben Bangkok éjszakai fényei
Kinga felhőkarcoló tetején Bangkokban

Nézegettünk, fotózkodtunk ott jó pár percig, majd elmentem WC-re, ahol az egész hely számomra legérdekesebb része következett. Nem egy olyan zárt WC-be nyitottam be, amit az ilyen helyeken megszokott az ember. Helyette egy WC körben üvegfallal és 33. emeleti kilátással. Mekkora királyság már úgy pisilni, hogy közben ilyen magasról bámulod a várost?!?! :)

Fotó a WC-ben üvegfallal és fantasztikus kilátással Bangkokra

Bangkok vöröslámpás negyedei

Szándékosan a végére hagytam Bangkok sokaknak talán legizgalmasabb látnivalóját: a vöröslámpás éjszakai negyedeket.
Kingával minket természetesen csupán az egészséges kíváncsiság hajtott, hogy ha már egyszer ott járunk, lássuk azt is, amiről Bangkok a leghíresebb.

A rengeteg ilyen negyed és utca közül, mi az egyik leghíresebbet a Soi Cowboy-t néztük ki magunknak.
A Soi Cowboy egy kb. 150 méter hosszú, több tucatnyi go-go bar-nak (nightclub-nak) otthont adó utca. Annak ellenére, hogy már sötétedés után mentünk, a környék nekünk eléggé álmos arcát mutatta. A helyek legtöbbje kongott az ürességtől. Egy-két külföldi kortyolgatta itt-ott a sörét. “Lányokat” sem láttunk sokat, max. 10-et az egész utcán, akikről kétség nélkül első ránézésre meg lehetett mondani, hogy ők aztán nem ilyen formában látták meg a napvilágot.

Vörös fényben úszó utca Bangkokban rengeteg bárral és szórakozóhellyel

Ladyboy-okat egyébként Thaiföld szerte rengeteg helyen láttunk, akár olyat is, aki egyszerűen a turizmusban dolgozott, így azt mondom, hogy ezért teljesen felesleges volt nekünk a piroslámpás negyedbe menni.

Fontos: készüljetek fel arra, hogy a felkapott negyedekben, mint például a Sukhumvit, a tuk-tuk sofőrök meg sem mondulnak 200 baht alatt. Ugyan ekkora távolságra, a város más részein már 100-120 bahtért elvittek minket.

1. Thaiföldre májusban
  11. Thaiföld árak 2018
  12. Hasznos tippek és érdekességek Thaiföldre utazóknak
  13. Chiang Mai és környéke, hasznos tudnivalók
  14. Thaiföld árak 2019, avagy mi változott egy év alatt?